Aleksander Szulc

0 pytanie, 8 odpowiedzi

Od 2007 roku jestem profesjonalnie związany z nowymi mediami w ogóle, a z mediami społecznościowymi w szczególe. Wiem na ich temat wiele, ale codziennie uczę się czegoś nowego.

Jestem ekspertem:

http://fb.me/epijar Zadaj pytanie

Ostatnia aktywnoœść

  • Kiedyś była taka możliwość, aby określać co konkretne grupy znajomych mogą robić np. mogli widzieć posty, ale nie mogli ich komentować. Może kiedyś to wróci. Obecnie nie widzę takiej możliwości, a więc pozostaje jedynie ostre działanie polegające na niemożliwości zobaczenia posta przez określone osoby. Polecam przejrzeć ustawienia, tu: https://www.facebook.com/settings?tab=privacy. Bardzo też pomaga grupowanie znajomych https://www.facebook.com/bookmarks/lists, wtedy można konkretne treści ukryć przed określoną grupą (a nie za każdym razie podchodzić indywidualnie). Takie wykluczenie dla wcześniejszych treści powinno skutkować, że dany post znika z timeline osób wykluczonych, które go udostępniły wcześniej. Mam nadzieję, że choć w części pomogłem.

    na pytanie Czy mogę uniemożliwić znajomym udostępnianie moich treści na Facebooku (na ich osiach) albo cofnąć ich szery?
  • Aby dobrym praktykom było zadość, lepiej zapytać się czy możecie wykorzystać jego wizerunek. Inaczej można tylko w ramach funkcjonalności serwisu czyli udostępniając jego treść (zdjęcie, komentarz) na swojej stronie.

    na pytanie Facebook - czy można publikować dane użytkowników którzy umieścili post na naszej tablicy?
  • Przy okazji dodam, że co do częstotliwości komunikacji i rodzaju treści mogą być przydatne automatyczne wskazówki z naszego narzędzia. Na bieżąco można sprawdzać co działa, i dostać sugestię czego warto spróbować.

    na pytanie Jak zaplanować komunikację w social media dla małego biznesu internetowego?
  • Warto jeszcze dodać sytuację z ACTA: w sm lub przez sm rozprzestrzeniony dużo mainstreamowych publikacji zmiana biznesowa asymetria informacji strata wizerunkowa zaburzenie funkcjonowania Państwa

    na pytanie Jakie kryzysy w polskich social media można uznać za rzeczywiste kryzysy wizerunkowe marek?
  • Na to pytanie nie ma łatwej odpowiedzi. Polecam cały raport poświęcony temu zagadnieniu, tam jest wiele wskazówek na co zwracać uwagę z perspektywy firm, które wybrały dobrze :) Raport "Kto powinien obsługiwać marki w mediach społecznościowych?" dostępny tu --> http://nowymarketing.pl/a/1454,kto-powinien-obslugiwac-marki-w-mediach-spolecznosciowych

    na pytanie Jak wybrać agencję social media?
  • Polecam opracowanie Twitter in poland --> http://www.slideshare.net/rafaljanik/twitter-in-poland oraz oczywiście Megapanel - tam są dane o demografii osób odwiedzających serwis (choć nie o użytkownikach).

    na pytanie Ilu Polaków korzysta z Twittera?
  • Facebook niestety nie opublikował dokładnego opisu algorytmu, więc trudno całkowicie opisać "jak działa", na pewno jest on stale zmieniany, ale ogólny opis możesz znaleźć tu: http://wojtektylus.com/edgerank-z-czym-to-jesc-i-jak-z-nim-wygrac/

    na pytanie Jak działa EdgeRank?
  • Cytując Natalę Hatalską: "Nie ma jednej ustalonej definicji internetu rzeczy, ale najczęściej brzmi ona następująco sieć fizycznych przedmiotów (rzeczy), które dzięki wbudowanym czujnikom i dostępowi do internetu potrafią komunikować się zarówno z człowiekiem, jak i między sobą". Polecam Trendbooka za 2013 rok, tam jest temat całościowo omówiony --> http://hatalska.com/trendbook2013/

    na pytanie Co to jest "internet rzeczy", czyli "internet of things"?

Na wasze pytania odpowiadają

  • adwokat Iwo Klisz

    Jestem adwokatem i specjalizuję się w prawie gospodarczym, prawie spadkowym, prawie pracy oraz zajmuję się zagadnieniami związanymi z umowami cywilnoprawnymi i kontraktami handlowymi

  • Iza Kulińska

    autorka bloga "SmacznaPyza" a poza gotowaniem i pieczeniem interesuje się grzybami

  • Aleksander Szulc

    Od 2007 roku jestem profesjonalnie związany z nowymi mediami w ogóle, a z mediami społecznościowymi w szczególe. Wiem na ich temat wiele, ale codziennie uczę się czegoś nowego.

  • Maria Anna Brzegowy

    Specjalistka ds. żywienia człowieka, autorka bloga mbrzegowy (Pozytywne żywienie). Od niedawna w najważniejszej życiowej roli - roli Mamy. Kocha gotować, pisać i buszować po sklepach

  • Anna Wydrych

    Autorka bloga PamietnikMamy.pl specjalizująca się w prawie pracy i ochronie kobiet w ciąży. Absolwentka UJ na wydziale Prawa i Administracji.

  • Iwona Chłopek

    Doradca podatkowy.Prowadzę Blog "Zrozumieć biznes podatkowy". Moja wiedza została doceniona przez Dziennik Gazety Prawnej, Radio PIN, Linię Otwocką, Kulturę Pogrzebu oraz Fundację Kobiety Nauki.

  • Marek Grądzki

    Jestem serowarem rodzinnym, produkuję sery z mleka koziego i krowiego, świeże i dojrzewające. prowadzę bloga kulinarnego www.ziemianinwkuchni.blox.pl na face znajdziecie mnie pod sery grądzkie

  • Agnieszka Fulińska

    Z wykształcenia archeolog-historyk sztuki i filolog; z zamiłowania podróżniczka, pasjonatka starożytności, epoki napoleońskiej i opery; z konieczności tłumaczka literatury. Zwiedzam samochodem Europę.

  • Monika Czaplicka

    autorka książki: "Zarządzanie kryzysem w social mediach"

  • Krzysztof Lis

    Z wykształcenia mgr inż. mechanik specjalności energetyka cieplna. Autor bloga DrewnoZamiastBenzyny.pl .